«Ahi, anime ingannate e fatte empie,
che da sí fatto ben torcete i cori,
drizzando in vanitá le vostre tempie!»
( Dante, Par. IX,, 10-12 )


Suttumissione


I

In su nomen 'e Deus Onnipotente
chi dominat sos mundos Maestosu…
sa laude a su Clemente, a su Grassiosu
Soberanu 'e Zudissiu Universale.

Adoramos a Tie unicamente,
siat grassias po Ti render in su gosu,
siat cando in sa traschìa, Generosu
cunfortu mos aporris a onzi male.

Ghíamos in sa ficcada zenitale,
sa chi as mustradu a cussos bene-itos…
e no a sos miscredentes derelittos
castigados da Furias infernales,

ne a cuddos baddinosos ignorantes
ch'in fattu a donzi ‘entu sun’ errantes.


II

Sos astros faghen tottu ballu tundu
e in chelu a su Criadore cantan gloria…
Ma s'omine “modernu”, prenu 'e boria,
frantu si ch'est da s'amorosa dansa.

“O Mere chi gruvenas custu mundu,
torramos de Babele sa memoria
ca galu ripitinde s'est s'istoria
de s'umana superbia e i s'arrogansa.

Mandamos, o Amorosu, cudda Fiansa
ch'aiat prommissu chi deviat torrare
po che finire su carrasegare
e mos chirrare da sa mala criansa:

da cuddos chi, asservidos a passiones,
si glorian d'esser liberas pessones!”


III

Dae ora amos lassadu sa carrela,
chi a faltzas libertades est chimera,
e in betza abbandonada caminera
sas arrastas antigas pressighimos.

Cumpresu amos s'errore de sa mela,
e po torrare a Libertade vera
mos semus suttumissos, de manera
chi volontade 'e Deus ebia faghimos.

Ca giai da su momentu chi naschimos
semus che semenadu unu giardinu(1)
e custu - chi giamamos ‘su destinu’ -
prantare torra a nou no lu podimos:

ca pertenet a Deus cussu Podere,
nois semus solu giualzos... Issu est Mere.


IV

Su puite poi divressa est sa sementza(2)
lu cumandat sa terra e s'istasione,
no sas maccas teorias d'evolutzione
a Natura contrarias e a Dottrinas.

Su chi mos at prantau sa Provvidentza
cultivare podimos cun resone,
ma it'ada a mezorare s'istrutzione
‘ue semene non b'ada ne’ raighinas?

Za est beru chi evolvidu s'est finas
chie innanti no cherian’ mancu a teraccu
ca oe, prus disonestu chi no maccu,
mos bendet primmu males poi meighinas.(3)

E no est sa zente ebbia, fintzas sas baccas
‘evolvinde’ si sun... chi paren’ maccas !


V

Laudau siat Deus a ogni torrada 'e alientu
gloriadu a dogni fremitu de core,
de ogni cosa est s'Immobile Motore
su Printzipiu e su Fine de ogni motu.

Po Issu calat aba e pesat bentu,
da Issu amos sa lughe e i su calore,
cun Issu est comintzau su Primmu Amore,
e a Issu calchi die torramos tottu.

Ma sos chi a sa materia an fattu votu
e a Deus no l'ana crefidu adorare
sa die, a cale chirriu ana a furriare...?
Ogni chirriu lis ad' esser chirriu drotu.

Sos Chelos e sa Terra tottu umpare
sun solu isprumma in su Divinu Mare.

_______________________________

1) Custu est su sensu de sas castas in sa traditzione indù.
2) "Considerate la vostra semenza..." ( Inf. 118 ).
3) Gai faghen sos signores de sa chimica petrolica.

«Ahi, anime ingannate e fatte empie,
che da sí fatto ben torcete i cori,
drizzando in vanitá le vostre tempie!»
( Dante, Par. IX , 10-12 )


Sottomissione


I

Nel nome di Dio, l’Onnipotente,
che Maestoso domina sui mondi…
Sia lode al Clemente, al Misericordioso
Sovrano del Giudizio Universale.

E’ Te che adoriamo unicamente,
sia per renderTi grazie nella gioia,
sia quando nel bisogno Generoso,
per tutti i mali a noi doni conforto.

Guidaci nel sentiero zenitale…
quello che Tu hai mostrato ai benedetti,
e non ai miscredenti, abbandonati
ai castighi delle Furie infernali,

e neanche a quegli stupidi ignoranti
che dietro a tutti i venti vanno erranti.


II

Gli astri tutti fanno il girotondo
e nel ciel del Creator cantan la gloria,
solo l’uomo “moderno” pien di boria
ha abbandonato l’amorosa danza.

“Signore che governi questo mondo,
ridacci di Babele la memoria
ché ripetendo si sta ancor la storia
dell'umana superbia ed arroganza.

Mandaci, o Amoroso, quella Guida
che aveva promesso di tornare
per metter fine a questo carnevale
e separarci dalla ‘mala creanza’:

da quelli che, asserviti alla passione,
si glorian d’esser libere persone."


III

Da tempo le piazze abbiam lasciato,
che di false libertà sono chimera,
e in un vecchio sentiero abbandonato
antiche tracce andiamo seguitando.

Capito abbiam l’errore della mela …
e per tornare a Libertà, la vera,
ci siamo sottomessi, in modo tale
che il voler di Dio solo seguiamo.

Poiché gia dal momento che nasciamo
siamo come un giardino seminato(1)
e questo, che ‘destino’ abbiam chiamiato,
ripiantare di nuovo non possiamo:

perché a Dio appartiene quel Podere,
noi siamo gli operai….e Lui il Padrone.


IV

La ragione per cui diversa è la semenza(2)
dipende dalla terra e la stagione,
non da stupide teorie d’evoluzione
contrarie sia a Natura che a Dottrine.

Cio che la Provvidenza ha seminato
coltivare ben possiamo con ragione,
ma che può migliorare l’istruzione
dove non ci son semi ne radici ?

Vero è che tra gli altri si è “evoluto”
chi neanche da servo era capace,
ed oggi, disonesto più che audace,
ci vende prima i mali e poi i rimedi.(3)

E non solo la gente… anche le vacche
evolvendo si stan che sembran pazze !


V

Iddio sia lodato, ogni respiro,
glorificato ogni fremito del cuore,
d’ogni cosa è l’Immobile Motore
il Principio ed il Fine di ogni moto.

Per Lui cade l’acqua e s’alza il vento,
da Lui abbiam la luce ed il calore,
con Lui ha avuto inizio il Primo Amore
ed a Lui tutti un dì farem ritorno.

Ma coloro che, votati alla materia,
voluto adorare Iddio non hanno,
quel dì, da che parte fuggiranno…?
Ogni posto sarà quello sbagliato.

I Cieli e la Terra tutti insieme
son solo schiuma nel Divino Mare.

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1) E’ questo il senso delle caste nella tradizione indù.
2) "Considerate la vostra semenza..." ( Inf. 118 ).
3) Così fanno i signori della chimica petrolica.

Francesco Sanna