Sa linna de zoza santa
di Costantino Longu

1

In su tempus chi s’ istaiat male,
sos zuarzos anzenos, poberittos,
si leaian duos sagonittos
bene s’ arrodaian sa istrale,
che pigaian a su comunale
inue fin sos buscos pius fittos,
ca tando sa miseria fit tanta,
pro attire sa linna ‘e zoza santa.

2

Issos si tuccaian a fiottos,
troppu obbidientes fini e bonos,
sa linna pro attire a sos padronos
sighinde sos costumenes connotos;
ca fini sottomissos e devotos
non nde cherian de malos insonos;
da’ su mercuris sero tuccaiana
a usu de izadorzu lu faghiana.

3

O puru de Sas Costas in sa tanca,
pro cuntentare sa padrona ricca,
chircaian sa linna pius sicca
possibilmente ch’ esseret bianca,
e a cantu podian traer s’ anca
nde falaian a su ficca ficca:
barriados che ainos tentorzos
faghian ott’ e deghe pasadorzos.

4

Calchi notte faghiat temporale
esserede in martu o in abrile,
si franghian in perca o in cuile,
sa fasche cumponian eguale
cun dunu bene fattu cuccurale
e de filighe irde su tedile,
pro ch’ onzi trama giuteran infusta
devian remuire a s’ ora giusta.

5

Supportaian simile cundanna
cando sa zente non fidi mandrona;
a su manzanu chito, sa padrona
fit sempre pront’ a l’ abberrer sa gianna,
pro controllare si fit fasche manna
e si fit veramente linna ona:
si fit bona pro furru e pro foghile
si mustraiat cuntenta e gentile.

6

Sighian gai sa tradizione
senza bi nd’ aer perunu murrunzu,
bustaian pro fagher su zeunzu
a mesudie prezisu in unione
unu piattu de pisu e pistizone
de cariga e pilarda calchi punzu.
Auguraian cun bon’ isperanzia
a medas annos sighire s’ usanzia.

7

Sos poberos chi fn zuarzos fissos
obbidian in s’ era bisonzosa;
narat como sa zente ispiritosa:
“Fin maccos a esser gai sottomissos.”
Si a cussos tempos fin bistados issos
fit resultada sa matessi cosa;
in cussos tempos penosos e tristos
parian tontos finas sos abbistos.